Tolerance.ca
Directeur / Éditeur: Victor Teboul, Ph.D.
Regard sur nous et ouverture sur le monde
Indépendant et neutre par rapport à toute orientation politique ou religieuse, Tolerance.ca® vise à promouvoir les grands principes démocratiques sur lesquels repose la tolérance.

Gifted children with ADHD, and the challenges their parents face

(Version anglaise seulement)
par Juliette François-Sévigny, Étudiante au doctorat en psychologie (Ph.D.-RI) - Cheminement psychologie clinique de l'enfant, de l'adolescent et des parents, Université de Sherbrooke
Mathieu Pilon, Professeur adjoint, Département de psychologie, Université de Sherbrooke
Partagez cet article
With the new school year underway, some parents will have a harder time than others because of a little known, but very real phenomenon: their child is “twice exceptional.” These children have both the potential for high achievement (“gifted”) and a one or more disabilities, such as attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) or generalized anxiety.

While giftedness is a strength, being twice exceptional creates a vulnerability


Lire l'article complet

© La Conversation -


Suivez-nous sur ...
Facebook Twitter